Search Engine Optimization: Τι είναι το SEO και πώς δουλεύει

τι είναι το seo

Είναι από τις πιο διάσημες λέξεις στο online (και όχι μόνο) marketing. Από το ξεκίνημα των μηχανών αναζήτησης μέχρι και σήμερα όπου η τεχνητή νοημοσύνη έχει κυρίαρχο ρόλο στην κατάταξη ενός άρθρου, η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης έχει περάσει πάρα πολλά στάδια εξέλιξης. Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τα βασικά χωρίς πολλές λεπτομέρειες: τι είναι το SEO, ποιες οι τεχνικές SEO και πώς δουλεύει το SEO, ώστε ακόμα και ένας αρχάριος να καταλάβει και να μπει σε αυτό τον μαγικό κόσμο.

SEO τι είναι

Ο όρος SEO είναι το ακρωνύμιο του Search Engine Optimization. Με τον όρο SEO αναφερόμαστε στις ενέργειες – τακτικές που χρησιμοποιούνται με σκοπό την απόκτηση επισκεψιμότητας από τα δωρεάν οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo κτλπ).

Βασικά βήματα – κομμάτια του SEO είναι το keyword research, το on-page seo, το off-page seo και η seo competitive analysis (ανάλυση ανταγωνισμού). Πολύ σημαντικό κομμάτι θεωρείται πλέον, λόγω της τεράστιας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, και το ecommerce seo.  

Το SEO στην Ελλάδα δεν διαφέρει καθόλου σε σχέση με το εξωτερικό.

Keyword Research

To Keyword research (αναζήτηση keywords) είναι το πρώτο βήμα στην διαδικασία της δημιουργίας ενός άρθρου και ένα από τα πιο σημαντικά βήματα της SEO στρατηγικής. Είναι πάρα πολύ σημαντικό, πριν γράψουμε κάποιο άρθρο, ή σειρά από άρθρα, ή γράφουμε την περιγραφή ενός προϊόντος στο eshop μας, ή φτιάξουμε ένα landing page να έχουμε κάνει την keyword research μας και να έχουμε ορίσει τις λέξεις κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες και θα στοχεύσουμε ώστε να προσαρμόσουμε το κείμενο κατάλληλα και να μην χρειαστεί να κάνουμε διπλή δουλειά ύστερα διορθώνοντας ένα ήδη γραμμένο κείμενο για να το κάνουμε φιλικό στις μηχανές αναζήτησης.

Το δημοφιλέστερο SEO wordpress plugin Yoast ορίζει το SEO ως τη διαδικασία την οποία κάνουμε ώστε να καταλήξουμε σε μια συγκεκριμένη λίστα από λέξεις κλειδιά για τα οποία θέλουμε να καταταχτούμε. Η keyword στρατηγική μας αποτελείται από τις αποφάσεις που θα πάρουμε με βάση την έρευνα που ολοκληρώσαμε.

Εδώ μπορεί κάποιος να βρει έναν πολύ καλό βασικό οδηγό για Keyword Researching.

On-Page SEO

Με τον όρο On-page SEO αναφερόμαστε στις τεχνικές βελτιστοποίησης μιας σελίδας του site με στόχο την υψηλότερη κατάταξη (ranking) και την απόκτηση επισκεψιμότητας ή οποία είναι σχετική με το θέμα για το οποίο αναφέρεται, στις μηχανές αναζήτησης.

Το On-Page SEO αναφέρεται τόσο στο περιεχόμενο της σελίδας όσο και στον HTML κώδικά της που μπορούν να βελτιστοποιηθούν, σε αντίθεση με το Off-Page SEO που αναφέρεται στα backlinks και άλλα external signals. Για να καταλάβει κανείς για το πόσα διαφορετικά ‘’πράγματα’’ που χρειάζεται να κοιτάξει κάποιος και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στο On-Site SEO στη γενική μας SEO στρατηγική, υπάρχουν περισσότεροι από 30 σημαντικοί παράγοντες (On-Page SEO factors).

Το On-page SEO έχει αλλάξει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, άρα είναι πολύ σημαντικό για ένα site να παραμένει ενημερωμένο με όλες τις τελευταίες τακτικές.

💡Στη Digitalmonkeys προσφέρουμε δωρεάν SEO μελέτη και ανάλυση!

Off-Page SEO

Με τον όρο Off-Page SEO (ή αλλιώς Off-Site) αναφερόμαστε στις ενέργειες που μπορούν να γίνουν εκτός του site μας και μπορούν να επηρεάσουν τα οργανικά μας αποτελέσματα. Οι βελτιστοποιήσεις για του off-site παράγοντες περιλαμβάνουν την βελτίωση της ‘’αντίληψης’’ που έχουν τόσο οι χρήστες όσο και οι μηχανές αναζήτησης για το πόσο δημοφιλές είναι το site μας, πόσο σχετικό με τον όρο της αναζήτησης, την αξιοπιστία και το κύρος.

Συνήθως αυτό το πετυχαίνουμε όταν άλλα site που ικανοποιούν όλα τα παραπάνω που αναφέραμε, ‘’λινκάρουν’’ στο δικό μας. Προσοχή όμως, το πιο σημαντικό είναι το site που τοποθετεί κάποιο σύνδεσμο προς το δικό μας site (backlink) πρέπει να είναι σχετικού περιεχομένου και όχι άσχετο, μιας και αυτό θα θεωρηθεί από τις μηχανές αναζήτησης ως ύποπτο και πιθανόν να επιφέρει την τιμωρία μας (google penalty).

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Off-Page SEO εδώ.

SEO Competitive Analysis

Η ανάλυση ανταγωνισμού (γνωστή και ως competitive ή competitive analysis) αποτελεί το κλειδί και έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την αρχή μιας SEO καμπάνιας. Το να αναγνωρίσεις ποιοι είναι οι κύριοι ‘’αντίπαλοί’’ σου και το τι προσφέρουν θα σε βοηθήσει να καταλάβεις καλύτερα το κοινό που πρέπει να στοχεύσεις.

Όταν η ανάλυση ανταγωνισμού έχει ολοκληρωθεί, θα έχουμε αναγνωρίσει ποιος από τους ανταγωνιστές μας έχει τη μεγαλύτερη οργανική επισκεψιμότητα, ποια keywords έχουν την μεγαλύτερη αξία για εμάς και πρέπει να στοχεύσουμε καθώς και τι είδους συνδέσμους (backlinks) πρέπει να κερδίσουμε με στόχο την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας στο site μας.

E-Commerce SEO

Αν έχεις eshop, το SEO μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την κερδοφορία της εταιρείας σου. Σε αντίθεση με τις διαφημιστικές καμπάνιες, ένα υψηλό σποτ στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης έχει μεγαλύτερη διάρκεια (αν σταματήσουμε τη διαφήμιση, την ίδια στιγμή σταματάει και επισκεψιμότητα) και μπορεί σταθερά να οδηγεί κόσμο στα προϊόντα και το eshop σας.

To Ecommerce SEO είναι αρκετά τεχνικό και ιδιαίτερο (όπως μπορείς κάποιος να διαπιστώσει σε αυτόν τον αναλυτικό οδηγό) για αυτό χρειάζεται να γίνει σωστά. Το ιδανικό είναι να χτιστεί παράλληλα με την κατασκευή του eshop, τις περισσότερες φορές δεν συμβαίνει.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να πετύχουμε αποτελέσματα και μάλιστα γρήγορα, ειδικά αν το eshop σας είναι για αρκετό καιρό online και έχει χτίσει authority.

Νομίζεις ότι η πρώτη σελίδα είναι άπιαστη;

Δες πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε με το SEO της ιστοσελίδας σου!

Ο Δημήτρης είναι ένα παθιασμένος digital/inbound marketer και SEO Expert, με περισσότερα από 8 χρόνια εμπειρίας στο χώρο του Digital Marketing. Για περισσότερα δες εδώ!